کلیدواژه چیست؟

کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته می شود که کاربران اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد می کنند. کلمه کلیدی دروازه ای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند.

منظور از تحقیق کلمات کلیدی و آموزش تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

جستجوی کلیدواژه یا تحقیق کلمات کلیدی در واقع یک فرآیند تحقیقی است که در آن شما با زبانی که مخاطب هدفتان با آن جستجو می کند آشنا می شوید. زبان کاربران شما در واقع ترکیب کلمات مختلفی است که برای پیدا کردن محصولات و یا خدمات شما استفاده می کنند. فرآیند کیورد ریسرچ با تحلیل، مقایسه و اولویت بندی بهترین کلیدواژه های مربوط به کسب و کار شما تکمیل می شود. تحقیق کلمات کلیدی در واقع دریافت بینشی از مخاطب و نحوه صحبت کردن مخاطب به منظور استفاده برای بهبود محتوا است.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تنها روش عملی برای پی بردن به آنچه که کاربران در نهایت در موتورهای جستجو وارد می کنند تحقیق کلمات کلیدی است. اگر قصد دارید از نوشتن مطالبی که هیچ کس به دنبالش نیست اجتناب کنید، باید با این روش تحقیق آشنا شوید. بسیاری از وب سایت ها مرتکب اشتباهاتی از این دست می شوند و دلیل اینکه هنوز هم طبقآمارحدود ۹۱ درصد از صفحات موجود در اینترنت، هیچ ترافیکی از گوگل دریافت نمی کنند، عدم اجرای فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است.

تحقیق کلمات کلیدی همچنین به شما کمک می کند تا پاسخ به سوالاتی از این قبیل را بیابید:

  • به دست آوردن رتبه در این کلیدواژه تا چه حد دشوار است؟
  • در صورت به دست آوردن رتبه در این کلیدواژه، چقدر ترافیک دریافت خواهم کرد؟
  • برای رتبه گرفتن در این کلیدواژه، چه نوع محتوایی باید تولید کنم؟
  • آیا افرادی که این کلیدواژه را جستجو می کنند، می توانند به مشتری من تبدیل شوند؟

یافتن پاسخ صحیح برای این نوع سؤالات، به شما کمک می کند که راه درستی را برای رقابت با دیگران انتخاب کنید.

چه زمانی به تحقیق کلمات کلیدی نیاز داریم؟

تحقیق کلمات کلیدی معمولااولین قدم دربهینه سازی سایت برای موتورهای جستجواست. شما قطعا در موارد زیر به کیورد ریسرچ نیاز دارید:

  • گسترش کسب و کار و ارائه خدمات جدید
  • پیدا کردن ایده های جدید برای تولید محتوا
  • بهینه سازی محتوای کنونی وبسایت

تاریخچه جستجوی کلیدواژه و تغییرات آن در گذر زمان

تحقیق کلمات کلیدی در طی زمان و با تغییرات الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو دچار تحول شده است. در سال ۲۰۰۰ تحقیق کلمات کلیدی تنها بررسی Google Keyword Planner و پیدا کردن کلمات با بیشترین تعداد جستجو و پرکردن متن سایت با این کلمات بود.

از آنجایی که این روش به راحتی مورد سوء استفاده افراد برای کسب رتبه برای صفحات با محتوای بی کیفیت قرار می گرفت، گوگل در سال های اخیر با ارائه به روزرسانی هایی در الگوریتم رتبه بندی خود به مقابله با این روش پرداخت. همواره هدف آپدیت های گوگل تشخیص هدف کاربر و ارائه بهترین محتوا در نتایج جستجو به کاربران است.

مهمترین آپدیت های الگوریتم رتبه بندی گوگل در سال های اخیر که تاثیر زیادی بر نحوه انجام کیورد ریسرچ داشته اند به شرح زیر می باشند:

  • Google Panda (2011):این الگوریتم سایت های با محتوای کوتاه و متن های تکراری را جریمه کرد.
  • Google Penguin (2012):این الگوریتم وبسایت هایی که در متون خود از کلیدواژه ها استفاده غیر طبیعی داشتند جریمه کرد.
  • Google Hummingbird (2013): الگوریتم مرغ مگس خوار به بهبود جستجوی معنایی و درک نیت کاربر از کلیدواژه های مختلف پرداخت.

با پیشرفت موتورهای جستجو فرایند تحقیق کلمات کلیدی پیچیدگی بیشتری یافته است. تحقیق کلمات کلیدی دیگر تنها پیدا کردن کلیدواژه ایده آل نیست. تحقیق کلمات کلیدی امروزه شناخت مخاطب و پوشش موضوع محتوا به صورت مناسب است. به عبارت دیگر اگر محتوای شما کیفیت خوبی داشته باشد و موضوع مورد نظر را به خوبی پوشش بدهد شما می توانید حتی برای کلیدواژه هایی که درون محتوای خود ذکر نکرده اید نیز رتبه بگیرید. البته این به معنی اهمیت نداشتن تحقیق کلمات کلیدی نیست، بلکه به معنی تفاوت آن با گذشته است.

سئوکار کیست و معنی سئو کار چیست؟

اصول تحقیق کلمات کلیدی

کلمات ,کلیدی ,تحقیق ,کلیدواژه ,های ,جستجو ,تحقیق کلمات ,کلمات کلیدی ,موتورهای جستجو ,پیدا کردن ,که کاربران ,تحقیق کلمات کلیدی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دلشکسته 2020 فایل پیک رژيم غذايي architect-man فروشگاه اینترنتی قاصدک طلایی tabasomchatroom دفتر خاطرات شهداء Source of necessary & efficient files parsimida گروه های آموزشی شهرستان کلاله